“Jeg går op i at have et liv med plads til alt det gode”

Strong Girl: Caroline Dawartz

Alder 27 år • By København, Østerbro • Beskæftigelse PBA i Ernæring og Sundhed samt personlig træner • Højde 169 cm • Vægt Ukendt, 70+ • Instagram @carolinedawartz • Facebookside Caroline Dawartz

3

De fik mig til at starte med at træne:
Det er et godt spørgsmål. Jeg har været dressurrytter på eliteniveau, og generelt været meget fysisk aktiv, hele mit liv. Da jeg så kom i gymnasiet flyttede jeg hjemmefra og stoppede med ridningen. Så blev jeg tyk. Som i 15-20 kg for tyk. Det var jeg i måske et år eller halvandet, så synes jeg det måtte stoppe igen. Og så startede jeg i Fitnessdk. I Fitnessdk har jeg så lavet alt muligt andet, før jeg startede med styrketræning og powerlifting. Jeg har gået til spinning, løbet, bokset, gået til bodypump og crossfit. Jeg har været det hele rundt. Læs mere

4 effektive og benhårde workouts på maks 20 min!

Med disse 4 workouts får du på mellem 10 og 20 min en super effektiv og højintens træning som banker pulsen i vejret og forbedrer din kondition, styrke og udholdenhed.
Du kan lave dem på travle dage, hvor du kun har kort tid til rådighed, eller bruge dem som supplement til din almindelig styrketræning, evt. efter dit styrketræningspas :-) Det er en glimrende måde at få presset dit kredsløb, uden det vil ødelægge effekten af din styrketræning.
guns

Læs mere

Diæter og kurer – Nej tak!

Uanset om du vil tabe dig eller være sundere vil jeg altid råde dig til at gå langt udenom diæter! Diæter virker ganske rigtigt, og det er næsten uanset om det er en diæt på ren fedt, protein eller kulhydrat. De har nemlig alle det til fælles at de sætter dit samlede kalorieindtag drastisk ned, og ja nogle gange under dit basale behov. Altså det din krop som minimum har brug for for at fungere, og det er bestemt ikke sundt!

IMG_6344

I bedste tilfælde vil du tabe dig, måske også ret meget. Men der vil højst sandsynligt også ske følgende:

1: Der vil ryge en del muskelmasse af med vægttabet, fordi de strenge diæter ikke altid har positiv indvirkning på dit energi niveau. Måske træner du stadig ligeså mange timer som før. Men helt ubevist vil din træningsintensitet og dit daglige energi forbrug generelt falde. Læs mere